kans

Meilink stond bekend als verpakkingsleverancier. Het bedrijf verkocht echter meer dan alleen een verpakking. Er lagen volop kansen om dit beter zichtbaar te maken en te kapitaliseren.

oplossing

Na een analyse van alle business-units hebben we een o.a. een business propositie ontworpen waarmee de gehele waarde-keten van Meilink zichtbaar is geworden. De propositie ‘Chain Solutions’ dient nu o.a. als salestool.

resultaat

Meilink is met de nieuwe propositie 'Meilink Chain Solutions' uitgeroepen tot de beste industriële toeleverancier 2016 van Nederland.

diensten

Propositie ontwerp, merkstrategie, positionering, huisstijlontwikkeling en -implementatie.

uitdaging

Meilink, specialist in het verpakken en transporteren van industriële kapitaalgoederen, is een 141 jaar oud familiebedrijf met zijn oorsprong in Borculo. In 1874 begonnen als houtzagerij en nu met vestigingen in Nederland, Duitsland en China acterend in een globaliserende markt. De markt wordt steeds groter, alsmede druk van concurrenten die steeds vaker op prijs sturen. De kwaliteit van verpakkingen en logistieke dienstverlening lijkt hierdoor steeds verder onder druk te komen staan, terwijl industriële kapitaalgoederen steeds groter en kwetsbaarder worden.

“De markt vraagt meer dan ooit om totaaloplossingen, zeker op het grensoverschrijdende niveau waarop wij opereren.” - Peter Rikken directeur/eigenaar Meilink.

securing value

Meilink stond bekend als industrieel verpakkingsleverancier met lokale bedrijven en identiteiten zoals Schijndel Industriële Verpakkingen en Varekamp Industriële Verpakkingen. Meilink was echter een groep en verkocht meer dan alleen een verpakking. Het probleem was dat het bedrijf dit niet kapitaliseerde doordat het niet zichtbaar was in de markt. Na een analyse van alle business-units hebben we een propositie ontworpen waarmee de gehele waarde-keten van Meilink zichtbaar is geworden. De propositie ‘Chain Solutions’ dient nu o.a. als salestool om klanten te laten zien waar Meilink toegevoegde waarde levert. Tevens laat het zien dat Meilink de complete keten kan bedienen, waar de concurrentie niet toe in staat is. Hierdoor is Meilink meer dan een verpakkingsleverancier geworden. Meilink borgt waarde: Securing Value.

samenwerking met impact

INC heeft de herpositionering van Meilink begeleid. Hierin hebben we interne en externe analyses uitgevoerd met de propositie Meilink Chain Solutions en de positionering Securing Value als resultaat. Daarnaast hebben we een nieuwe gezamenlijke huisstijl ontwikkeld en geïmplementeerd voor de Meilink bedrijven: Meilink Industriële Verpakkingen, Schijndel Industriële Verpakkingen, Varekamp Industriële Verpakkingen, Meilink Kartonnage en Meilink Packaging Supplies gaan voortaan naar de markt onder één gezamenlijke naam: Meilink.