kans

Ontdekken hoe we betere alternatieven op gebied van hygiene, goed en gezond eten, comfort en ambiance kunnen bieden voor mensen die onderweg zijn.

oplossing

We hebben een tankstationconcept ontworpen dat mensen tot rust wil laten komen in hun dagelijkse bewegingen, waarbij toegang tot gezonde, lokaal geproduceerde verse kwalitatieve producten centraal staat.

resultaat

Hush: een herkenbaar en uniek tankstationconcept dat mensen de mogelijkheid biedt bewust te kiezen voor betere alternatieven onderweg. 

diensten

Conceptontwikkeling, positionering, naamontwikkelingvisuele identiteit, huisstijl ontwikkeling

kans

hoe consumeren we onderweg?


De toegevoegde waarde en de rol van tankstations verandert snel. De dynamiek van de meeste tankstations zijn zo ontworpen dat de focus ligt op snelheid. We zijn immers altijd on the go, hebben weinig tijd en moeten altijd ergens zijn. Daardoor zetten de meeste tankstations in op snelheid en hebben we ingeleverd op randvoorwaarden als hygiene, goed en gezond eten, comfort en ambiance.

In 2016 greep AVIA Weghorst een ongeluk aan als kans om te experimenteren met deze inzichten. Nadat een vrachtwagen het oude gebouw aan de Lonnekermeer A1 tussen Hengelo en Oldenzaal vernield had besloot Avia Weghorst in samenwerking met Restaurant Dorset in Borne een nieuw kijk op eten en drinken onderweg op de tankshop los te laten: betere en gezondere maaltijden voor onderweg. Na een notering in de top 100 food influencers besloot Avia Weghorst om het concept uit te breiden naar meerdere locaties. Samen met een team van Avia Weghorst hebben we het tankshopconcept doorontwikkeld. De centrale uitdaging was: wat is precies het concept, waar staat het voor en hoe gaan we het positioneren?

oplossing

Fueling your future self

Vanuit de basis van het tankshopconcept aan de Lonnekermeer hebben we research gedaan naar hoe we betere alternatieven kunnen bieden voor mensen die onderweg zijn. Dit gaat verder dan eten en drinken alleen. Tankstations zijn letterlijk plekken om jezelf op te laden onderweg. Dit is een combinatie van hygiene, goed en gezond eten, comfort en ambiance. Ook de opkomst van bijvoorbeeld elektrisch laden maakt het belang van een prettige tussenstop groter.

resultaat

Hush

Om dit uit te dragen hebben we een merkconcept ontwikkelt dat staat voor stilte, rust en kalmte, ofwel: Hush. Hush is een plek waar mensen tot rust kunnen komen tijdens hun dagelijkse bewegingen, waarbij toegang tot gezonde, lokaal geproduceerde en kwalitatieve producten centraal staat. Het logo is een handgemaakt letterbeeld waarbij de verbindingen tussen de letters H zijn verlaagd. Dit is een metaforische verwijzing naar het gebaar wat men maakt als ze aangeven dat iets of iemand rustig aan moet doen.

Ook in de communicatie hebben rust als uitgangspunt genomen. De productfotografie in samenwerking met Dorset en Jan Schartman is altijd vanaf een bepaald standpunt en waarbij de kleuren van de ingrediënten centraal staan. Zodra de twee letters H naar de achtergrond gaan ontstaat het woord "us". Eat with us, relax with us. Klantgerichtheid is belangrijk op een plek waar de dynamiek zo snel en van korte duur is. Hush wil mensen bewust maken de tijd te nemen voor een tussenstop.